DisturbedKarro

I tried to be perfect it just wasn't worth it.

Det blev bara svart!

tuppade av i duschen i morse. >.<
slog näsan i duschväggarna som inte sitter fast i golvet utan bara i taket och därför är dom ganska rörliga.
är bara lite ömm på ena sidan. eller ja jätte öm.
Det tog jätte lång tid innan jag äns fick tillbaka synen.
det är jätte obehagligt när det händer.


Blodtrycksfall

När man reser sig häftigt kan blodtillförseln upp till hjärnan tillfälligt minska. Det kallas för blodtrycksfall. Man kan då bli yr, känna sig svag, kallsvettig eller uppleva att det svartnar för ögonen. Hjärtklappning kan uppstå som kroppens sätt att försöka öka blodgenomströmningen. Vid uttalade besvär kan man svimma för ett kort ögonblick. Det kan även hända när man står stilla, till exempel i en kö. Det gäller i synnerhet äldre. Så snart hjärnan får tillräckligt med blod igen försvinner symtomen.

Blodbrist kan bidra till symtom vid lågt blodtryck, liksom om man är trött eller länge varit utan mat eller dryck. Vid uttalade besvär av lågt blodtryck blir man yr även när man reser sig sakta och försiktigt. I dessa ovanliga fall kan lågt blodtryck även ge trötthet.

 

Skillnaden är att jag stog upp och av värme så kan det bli likadant.
det är andra gången det händer men förra gången kunde jag bara sätta mig ner i duschen den här gången rasade jag ihop utan någon som helst kontroll på kroppen och därför rasade jag in i duschväggen.

Igår såg jag Titanic hela för första gången eftersom vi köpte den på dvd.
den var riktigt gripande om man tänker på att det faktiskt har hänt.


nä nu ska jag gå ner och få något i mig så jag inte bara sitter här och äter chocklad.

men nu har jag vilat så att värktabletten börjar värka.

fick ont i skallen också eftersom synen försvann ett bra tag.


Nu har jag bara en liten blåning på ena sidan av näsan och det ömmar rätt mycket när man rör där.


aja jag är klantig jag vet.


en vacker dag kan det sluta i blodbad.

nu har jag klippt mig och så här blev resultatet.

resultatet av nya frisstyen



hejs // Disturbedkarro
2008-10-27 @ 10:58:02 Vardag Permalink


Kommentarer
Postat av: Eva

Gillar din blogg! Välskriven och intressant med mycket olika händelser.

2008-11-09 @ 20:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0